Skavsår och mjölktänder



Nu har det hemska slaskvädret dragit in över Västerås.


Det snöade och var några minusgrader häromdagen, vilket var helt okej då det iallafall håller sig torrt på marken då. Men igår kväll kom plusgraderna och ännu mer snö och idag är det bara slask och genomblött överallt.

När det är sådär blött ute så får jag små skavsår på sidorna av tårna (förmodligen av att klorna skaver in på sidorna). Någon som har ett liknande problem? Och då är inte mina klor för långa, matte håller efter dem riktigt bra.

Kanske är för att jag knappt har något hår på tassarna?

Apropå problem...

Jag har även problem med mina dumma mjölktänder.

Inte alla, de flesta har ju redan ramlat av (som tur är, börjar ju bli gammal!) och nya har kommit. Men just nu har jag en kindtand som bråkar.

Den är liiite lös men den vill fasiken inte ramla av!

Den har börjat ändra färg till en brun nyans och så har den börjat lukta illa också.


Matte tog en bild på tanden.





Husse ringde till veterinären idag och vi fick en tid på onsdag nästa vecka.

Vi kan ju inte vänta hur länge som helst på att den ska ramla. Då blir det alltså narkos och operation för att få bort tanden.

Ajajaj...

Jag har haft fler envisa mjölktänder men de har blivit såpass lösa så att husse har kunnat vicka loss dem med fingrarna eller genom att ha lekt dragkamp mer intensivt.


Är det någon som vet vid vilken ålder de permanenta tänderna på oss kineser ska ha kommit? Jag har nämligen inte fått alla nya tänder än och jag är snart 10månader.


När kan man liksom börja oroa sig för att bli halvt tandlös i framtiden?


2 kommentarer:

  1. Hej på er!

    Kineser kan vara rätt sena med sina tänder,så ingen panik! :)Mamma Bea är fulltandad o det var även pappa Buster,men har nu tappat några pg lite vilda lekar.
    Sen kan det ju vara så att alla inte kommer,men det tror jag nog.
    kram från oss på Barbie Dolls.
    mamma Bea paras nu ihelgen!! :) spännande ska det bli o vi hoppas på helsyskon till lilla Mogge <3

    SvaraRadera
  2. Barbie Dolls: Hihi, okej då kan jag vara lugn ett tag till :) Vi har väntat ut denna kindtand ett bra tag nu men den vill inte lossna så den måste iallafall dras nu. Ja, men precis. Oohh, superspännande! Vi håller tummar och tår här hemma hihi! :) Massa Kramar

    SvaraRadera