Min hunds koppel och halsband



Dag 1
Min hunds belöningsgodis 
 Dag 2
 Min hunds leksaker
Dag 3
 Min hunds koppel och halsband
Dag 4
 Min hunds matplats
Dag 5
 Detta har min hund lärt mig
Dag 6
 Rasen på min nästa hund
Dag 7
 En hundsport jag skulle vilja prova på
Dag 8
 Min favorit aktivitet med min hund

Dag 9
 Reaktioner jag fick när jag skulle skaffa hund
Dag 10
 Hur mitt liv har förändrats sedan jag skaffade hund
Dag 11
 5 hundsaker som jag inte skulle klara mig utan



Såhär ser Mogges två koppel ut.








Det tunna vita kopplet är Mogges utställningskoppel.


Den har en justerbar halsögla och används just sådär utan något extra halsband till. Och den används endast i utställningsringen. Åååh, han är så fin i den!


Det blåa lite tjockare kopplet är Mogges vardagskoppel.


Den är faktiskt köpt ganska nyligen på ÖB av alla ställen. Jag blev kär i färgen och Mogge passar ju så himla bra i blått/turkost så jag var bara tvungen och köpa den. Och den används flitigt under våra utomhusvistelser. T.ex om vi går i stan eller på promenad längs ån.


Det är ett perfekt promenadkoppel!


Annars så går Mogge lös beroende på var vi är.


Det kan vara under vissa promenader, när vi är i skogen eller ute i en park.


Här är Mogges olika halsband.








Halsband nr.1 är ett s.k nomehalsband (halvstryp).


Ska jag vara ärlig så används den inte av Mogge längre. Han växte ur den för någon månad sedan så lillebror har faktiskt fått ärva den. Annars gillar jag den just för att den är i fleece och är riktigt bekväm runt den nakna halsen.


Halsband nr.2 är också ett nomehalsband (halvstryp).


Denna variant är dock i någon slags super gummi/plast. Köpt på Djurmagazinet om jag inte minns helt fel och var tillverkad just för att inte skava + att den andas. Jäkligt bra halsband dock börjar även den bli liiite för tajt om halsen. Vet inte varför Mogge växer just där?


Halsband nr.3 är ett halvstryp i läder.


Det var ett impulsköp då jag kände att nr.2 började bli för tajt. Köpte den mest för att jag tycker om utseendet på den och trodde den skulle vara smidigare att trä av och på över huvudet. Och visst är den det, dock är den liiite för stor + att den skaver. Ni ser ju kanterna närmast kedjan. Inte så skönt på en naken svettig hals eller nacke.




För övrigt så är jag ett stort fan av nomehalsband eller andra halvstryp modeller. Det är så himla smidiga. De sitter alltid kvar på kopplet och är så lätta att bara slänga över huvudet och samma sak när man tar av det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar