Min hunds belöningsgodis



Dag 1
Min hunds belöningsgodis 
 Dag 2
 Min hunds leksaker
Dag 3
 Min hunds koppel/halsband
Dag 4
 Min hunds matplats
Dag 5
 Detta har min hund lärt mig
Dag 6
 Rasen på min nästa hund
Dag 7
 En hundsport jag skulle vilja prova på

Dag 8
 Min favorit aktivitet med min hund
Dag 9
 Reaktioner jag fick när jag skulle skaffa hund
Dag 10
 Hur mitt liv har förändrats sedan jag skaffade hund
Dag 11
 5 hundsaker som jag inte skulle klara mig utan



Idag påbörjar jag listan som jag igår skrev om. Och i detta första inlägg ska jag berätta om vad Mogge får som belöningsgodis när vi tränar in trix och tränar andra saker.





Ovan ser ni de tre vanligaste belöningarna Mogge får. På första bilden är det vanligt torrfoder, på andra är det gurka och på tredje bilden är det nötfärs.

Alla dessa tre saker älskar Mogge.

Självklart tycker han mest om nötfärsen men han har alltid verkligen tyckt om sitt eget torrfoder så mycket så att det t.o.m har funkat som godis och belöning.


Och gurka! He loves it! Tänk att en vattnig tråkig grej som gurka kan vara så gott och funka som belöning? Det är så smidigt! Har faktiskt aldrig ens tänkt tanken och köpa något speciellt "hundgodis" som belöning. Helt onödigt ju...


Mogge äter ju i princip allt så (om han nu fick det).


Det inte alltid är något ätbart Mogge får som belöning. Men när det väl är "belöningsgodis" som ska ges så är det oftast det på bilderna!


8 kommentarer:

  1. Vad har du för torrfoder till grabbarna? :)

    SvaraRadera
  2. Frika: Just nu får Uno Doggy Professional Valp. Mogge får James WellBeloved. Men när dessa 2kilos påsar är slut så har vi bestämt oss för att helt gå över till färskfoder, Vom og Hundemat :) Vad ger du doggsen?

    SvaraRadera
  3. Mitt belöningsgodis är glass och Pringles sourcream.

    SvaraRadera
  4. jon: Nämen jon! Har du hittat hit hihi :) Mmm, vilka najsiga belöningar du har då! Vad måste du göra för att få en sådan belöning? ;-P

    SvaraRadera
  5. Härligt! Mina får Bravo Plus färskfoder samt James Wellbeloved Duck and Rice. Leica äter även Royal Canin valpfoder men för tillfället mest för att påsen ska ta slut, sen blir det endast James Wellbeloved för henne också ^^

    SvaraRadera
  6. Frika: Aha, niice! :) Hur många dl om dagen äter Leica? Har kollat runt himla mycket och har fått för mig att Mogge äter mycket mer än alla andra kineser.

    SvaraRadera
  7. Under valptiden hade Leica fri tillgång till torrfoder för att jag inte ville att hon skulle smalna av så mycket vid löpet, men nu behöver båda hundarna bli av med lite överflödigt hull så de får två nävar utspritt på golvet(hjärngympa) och färskfoder till kvällsmat. De får en halv bravoburgare var och trots att Aiko väger dubbelt så mycket som Leica så äter de lika mycket. Aiko lägger på sig bara genom att titta på maten och Leica behöver fortfarande ha ordentligt med näring, även om vi drar ner på valpfodret och ska motionera mera :P

    SvaraRadera
  8. Japp, jag var ju tvungen att kolla in Nakisenbloggen med Satu.. det visade sig dock handla om hundar :p

    Belöningar kommer när det är tentadags och jag börjar leta efter orsaker att göra allt annat än att plugga :)

    SvaraRadera