Inkallning och livsförändring :)



Halloj!


Usch vad jag skäms över den hemskt kassa uppdateringen här.

Men jag gillar inte riktigt att blogga om jag inte har bilder att lägga upp. Och där skäms jag också, tittade precis igenom Mogges-fotoalbum i datorn och det har inte tagits många bilder på honom under senaste 2 månaderna alltså. WHY? FYYYY på mig! Vad ska jag ens med en kamera till om jag inte fotar?

Skärpning på den fronten!

Idag åker jag på jobb igen, dock bara i 2 dagar och sedan är jag hemma i NÄSTAN EN HEL VECKA. Hoppas på fint väder så så kan man fota Mogge utomhus lite.


Här kommer några blandade bilder från senaste månaden.


"Mormor" (min mamma) är nog det käraste Mogge har, fniss!
"Morfar" (min pappa) och Mogges favvosyssla. Morfar kastar, Mogge hämtar!
En hel dag skulle de kunna hålla på om inte någon satte stopp, haha.
Älskade Mogge och  jag ute på morgonpromenad!
Mogge lekte med bollen men så fick han syn på dessa intressanta trådar som bara hängde ner från taket.


Annars då?


Jo, vi har fått "börja om" lite på inkallnings-träningen.

Då Mogge verkar vara i en t.o.m-en-buske-är-intressantare-än-husse-och-matte period. Mogge har alltid varit jätteduktig på inkallning och kommit som en blixt direkt men nu är det lite sådär med det. Han ska BARA sniffa, kissa, springa först och sedan eventuellt komma in efter ett par minuter, vilket inte är okej.

Vi har börjat om med träningen och kör med belöning i form av hans favvoleksaker, godis, klapp och muntligt beröm. Funkar faktiskt riktigt bra. Bara och ha tålamod och förhoppningsvis är ju detta bara en fas!


För övrigt så håller vi och förbereder oss för något stort här hemma. Mest mentalt. Något som kommer hända (komma) om ca 3 veckor. Däremot håller vi det för oss själva tills det är dags, taskigt jag vet.


JAG DÖR AV SPÄNNING - ska bli så KUL!



Hepp, dags och byta om och åka mot jobbet. Nästa gång vi hörs lovar jag er massa bilder på snyggingen. Ha det fint så länge!


2 kommentarer:

  1. Pernilla från uppsala15 mars 2012 kl. 19:41

    Kanske könsmognaden som börjar spöka nu när allt annat är mer intressant än inkallning ;) Brukar komma i den åldern :) Hade samma med Etna - hon var rent av ett helvete då. Men det betade vi av! Duktiga ni är som tränar!

    Ser fram emot det som skall hända med spänning ;)

    Kram vi ses och hörs snart!

    MVH
    Pernilla och kinestjejorna

    SvaraRadera
  2. Pernilla: Hej babe, vad kul att du tittar in här! Jaa, vi får hoppas på att det är någon övergångsfas. Men vi har ju börjat träna på det ordentligt igen (har aldrig riktigt behövts förut) och det går bättre och bättre :) Tack tack! Ja, vi ses snart! Kramar

    SvaraRadera