Typiskt Mogge



Imorgon kommer matte hem, yeeey!


Tänkte bara snabbt visa er en liten bild på vad som är typiskt mig. Det finns egentligen många saker som jag gör (på rutin och (o)vana) som är typiskt mig, men det här är något som jag fortfarande gör varje gång jag ska sova och som aldrig egentligen har fungerat.

Haha, vaddå envis?



Klicka för större bild

Ovan ser ni mig (halv)liggandes i min egen säng.

På kvällarna när jag går och lägger mig eller mitt på dagen när jag ska ta mig en liten siesta så går jag och lägger mig där i min säng, fint och på plats.

Ibland på eget initiativ och ibland på order från husse eller matte.

Så ligger jag nästan och halvsomnar, men då får jag för mig att det skulle vara så mycket mysigare och ligga i husse och mattes säng (tröskeln ni ser närmast på bild är öppningen in till deras sovrum) eller i deras knä.

Jag börjar då att "prata" med dem.

Gnälla/pipa skulle nog husse och matte säga.

Och jag gnäller och gnäller ihopp om lite uppmärksamhet eller ett lyft upp till sängen, men matte och husse bara ignorerar. Det har aldrig funkat, aldrig har de tagit upp mig eller gett mig uppmärksamhet när jag gnäller sådär.

Ibland försöker jag smyga mig fram (som på bilden ovan).

Jag smyger lågt på golvet närmare och närmare husse och/eller matte. Och då håller jag tyst. Vips som det är så är jag nästan framme vid sängen och då upptäcker de mig och så måste jag tillbaka till min egen säng igen. Hela försöket förstört!

Hihihi...


Jag somnar alltid efter ca 5minuter, så det är oftast korta men envisa försök!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar