Presentation



Hej och välkomna!


Mogge heter jag och jag är en Chinese Crested Dog (kinesisk nakenhund).

Jag är lite speciell då jag föddes som True Hairless, vilket betyder att jag är helt naken på kroppen. Inte alla som är det!

Igår blev jag 7 veckor gammal och ska inom en vecka flytta hem till min nya familj.

Ska bli otroligt spännande!


Matte (och husse) på besök hos min uppfödare.
Här ligger jag och gosar i blivande mattes famn, drygt 3v gammal.
Hur liten och söt var inte jag då?



Som ni kanske redan har listat ut på namnet (Mogge) så är jag en hanvalp. Jag har tre syskon, en syster och två bröder. Alla tre är större än mig...

Jag vägde ca 144g när jag föddes och blev därmed minstingen i kullen!

Men liten betyder inte alltid minst, eller hur? :)



Här var jag ca 6v gammal. Nybadad och nyrakad. Så fräsch så!
Precis fått mina stora öron upptejpade också...


Det var lite kort info om mig :) Det kommer mera, mycket mera...

Orkar ni inte vänta till nästa uppdatering (som förmodligen sker när jag flyttat hem till min nya familj) så var inte rädda för att skriva en kommentar och fråga husse eller matte om det är något ni undrar över!


Hej sålänge!

2 kommentarer:

  1. Välkommen till kinesvärlden!:) Ja syr & stickar
    lite på beställning i mån om tid!
    Lycka till med lilla Mogge...ni kommer få det
    helt underbart med eran lilla kines kille!
    Kram Lena & Bröderna Bus

    SvaraRadera
  2. Lena: Tack så mycket! :) Ja, okej då vet jag. Tack snälla, det kommer bli en underbar tid framöver! :D Kramkram

    SvaraRadera