Film - tränar med Uno



Unos dag till ära så passade jag på att filma (med mobilen så ganska kass kvalité på filmen) när jag tränade lite med hundarna idag.


En och en tränade jag dem självklart men de fick ändå vara i samma rum samtidigt som den andra tränades. Med Uno tränade jag för första gången "stanna" och "varsågod".

Det handlar mest om tålamod och kontakt. Mellan honom och mig. Han ska sitta fint och stanna medan jag lägger ner en godisbit på golvet. Ta kontakt med mig, dvs se mig i ögonen, invänta varsågod och sedan få sin godis/mat.


Såhär såg vår första gång ut...





Jag tycker det gick riktigt bra.

Förutom att han var mycket fokuserad på godisbiten första stunden. Han är ju bara en liten valp på 4månader och så var det första gången, mer än så kan man ju inte begära.

Det gäller och vara tydlig,bestämd och lugn i sin kommunikation när man tränar med hundar, speciellt med valpar som så lätt hetsar upp sig och tappar koncentration.


Vi körde detta 6 gånger, sedan var det bra.


Älsklingen, redan så smart och villig!


1 kommentar:

  1. Så duktig han är!!!! :) Kram från oss på
    Barbie Dolls

    SvaraRadera